Oblasti činnosti metodika prevence
1. Metodické a koordinační činnosti
- Tvorba a realizace preventivního programu školy.
- Koordinace a účast na aktivitách školy zaměřených na prevenci rizikového chování.
- Metodické vedení činnosti učitelů v oblasti prevence rizikového chování.
- Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy.
- Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy a s odbornými pracovišti.
- Spolupráce s výchovným poradcem školy a školním poradenským pracovištěm.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči, vedení písemných záznamů o činnosti MP.
2. Informační činnosti
- Zajišťování a předávání odborných informací ostatním pedagogickým pracovníkům školy.
- Získávání nových odborných informací a zkušeností.
- Vedení a aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování.
- Tvorba a aktualizace školní nástěnky.
3. Poradenské činnosti
- Ve spolupráci s třídními učiteli vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování.
- Poskytování poradenských služeb žákům a jejich rodičům, zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště.
Co vám může pomoci řešit metodik prevence?
- nezdravé vztahy v kolektivu třídy a mezi žáky školy
- experimenty žáků s návykovými látkami
- vandalismus, krádeže, ničení osobních věcí žáků ve škole
- fyzické a psychické ubližování a slovní napadání žáků ve škole
- projevy rasové a menšinové intolerance
- domácí násilí a sexuální zneužívání
- …a další problémy ovlivňující vzdělávání a výchovu žáků